En hobby i verdenseliten

Lasse Vesterby & Stauning Whisky

Det er meget vigtigt at man mærker, at fotografen synes, det er spændende for så har jeg også lyst til at være der.

”Jeg tror, det er dig som person, der er vigtig for den oplevelse jeg får ved en portrættering. Jeg kunne mærke relationen helt fra starten af. Du har en oprigtig interesse for det du laver, og de mennesker du møder og dét gør det nemmere selv at være tryg i processen. Nogle gange kan man møde fotografer har fastlåste tanker inden de kommer - men det havde du ikke. Du var god til at føle dig ind på mig, god til at fornemme hvad jeg ville være med til - og at stilen og det der bliver lavet var noget, jeg kunne genkende mig selv i. Jeg skal jo 100% selv kunne stå inde for det jeg er med i. Det er mig, der er afsender af budskaberne og det er min forretning, det drejer sig om. Det er virkelig vigtigt at føle sig tryg. Andre gange møder man en fotograf, der har lyst til at være kreativ og lave noget andet end andre gør. Uden at det er skørt. En fotograf, der tager sig tiden til at lære mennesket foran kameraet at kende. Det er det, der gør et godt fotografi - det der gør dig til en god fotograf. ”
Lasse Vesterby
Founder, Stauning Whisky

Baggrund

Langt ude vest på, ude på marken, når man er kørt godt ud gennem det fine Vestjyske landskab, rejser der sig pludselig de smukkeste sorte trekanter op af marken.

Gennem de store glasfacede kan man se ind til de smukke kobberkedler inde i destilleriet. Designet er stramt og enkelt, men samtidig luftig og varmt. Ligesom historien om hvordan 9 gode venner startede med noget, der “bare skulle være en sjov udfordring” til at blive en global forretning.

Vennerne ville lave en whisky, der smagte godt. 

Lasse har fortalt historien om deres rejse og tiden efter og hvorfor det er så væsentlig for dem at huske på deres historie, når de gyldne dråber belønnes med internationale priser. 

Lasse og Stauning Whisky var en af 15 cases til bogen Strategisk Storytelling i Praksis, hvor han sammen med andre ledere fortæller om, deres erfaring med at bruge historiefortælling i deres branding og markedsføring. 

Kunde: Stauning Whisky

Årstal: 2021

Fotopakker: Editorial portrætbilleder & Storytelling