Din præsentation – Brand dig selv med billeder

Udtryk, der skaber indtryk – Brand dig selv med billeder

OVERBLIK

Læsetid: 5-6 min

Foto: Personlig Branding // Portrætter

Personlig Brading - Bjørg de Meza

Alletiders! ”Hmm, og hvordan får jeg min personlighed igennem på billeder. Jeg bryder mig ikke om at få taget billeder og er i øvrigt heller ikke fotogen. Jeg er jo BARE mig, og ikke noget specielt” – Har du taget dig selv i at tænke sådan?

Dit virtuelle håndtryk - Os af personlighed, autensitet og opbyg tillid

Mit kvalificerede gæt. Det er ikke ligefrem de tanker, der får dig til at hamre hånden på katapultknappen, så du flitsbuer op af stolen, ud i bilen, flår døren op og råber af ren og skær begejstring til din fotograf ”jeg glædet mig og er SÅ klar til billeder af mig selv.”

Lad mig fortælle dig en hemmelighed – der findes kun én dig, med netop din personlighed og din passion. Det er derfor dine kunder vælger netop dig! Det skal vises og skinne igennem i de billeder du bruger af dig selv på dine sociale mediekanaler, din hjemmeside, i dine nyhedsbreve – you name it. Som du kan se, er der rigeligt af steder dine kunder møder dig.

Når du har det godt og laver det, du er bedst til og er passioneret omkring, så stråler din personlighed ud af dig helt naturligt. Og det bedste, du tænker jo ikke over det, sådan er det bare. Vær i omgivelser, hvor du er godt tilpas, tal og fortæl om det, der gør dig glad, begejstret eller stolt.

Snak med din fotograf og tag udgangspunkt i disse fortællinger, når I planlægger dine billeder og tilrettelæggelsen af dit fotohoot.

Personlig Brading - Bjørg de Meza

“Vi er PROGRAMMERET til at bygge RELATIONER”

Kan branding og billeder virkelig skabe relation til min kunde?

Luk øjnene og tænk på den sidste person, du købte noget af eller fik hjælp fra? Hvad så du for dig, var det navnet på personen eller personens ansigt? Overvej, hvordan det fik dig til at reagere eller føle.

Kan man se DIG på billederne du bruger, når du fortæller dine kunder, hvad du kan og gøre for dem? Altså, er du selv med på billedet eller er det dit logo du bruger.

Vi er, som menneskelig race, programmeret til at skabe relationer, med andre mennesker. Også selvom vi ser dem på et billede. Vi danner os forestillinger og førstehåndsindtryk. Det er genetisk betinget, vores reptilhjernen er kodet til at afsøge, om vedkommende er ”ven eller fjende”.

Vi vil gerne vide – og se – hvem der er vi skal tale med, have behandling af, investere vores tid eller penge hos. Vi vil gerne mærke og føle en relation, når vi skal træffe den beslutning, så vi er sikre på, vi vælger den rigtige til at hjælpe os.

Tænk på det som en date – vi gifter os ikke (typisk ikke i hvert fald) med en fremmed, vi lige har mødt i baren og som spørger dig om, er det ikke er en brandgod idé, at I gifter jer? Undtagelsen er måske lige Disney’s Frozen, men det gik heller ikke efter planen. Den globale opvarmning fik baghjul og hele kongeriget frøs jo til is.

Så svaret er ja – skab relation ved at præsentere dig selv, fortæl og vis det du kan, brænder for, og er super dygtig til. Find din stil og vær tro mod den.

Personlig Brading - Bjørg de Meza

Inspiration til branding og præsentation - efterlad et godt indtryk

”God dag, jeg vil gerne se på et brand, hvilken hylde skal jeg kigge på?” Spoiler-alert.

Et brand kan ikke købes. Dele kan selvfølgelig, et grafisk logo, visitkort, nøgleringe, en hjemmeside, indpakningskasser og papir, gaveposer og du forsætter selv.

De er med til at opbygge et brand, men det er i realiteten ”bare” gadgets. Det væsentlig er de associationer en person får, når han eller hun bruger nøgleringen eller besøger din hjemmeside. De tanker og følelser (ja! følelser) vedkommende får, når han står med dit visitkort i hånden eller pakker dit produkt ud af kassen. De er begge med til at påvirke forestillingerne om dig, som virksomhed.

Er visitkortet trykt (ikke printet) på lækkert papir med prægning i kartonet, er det printet på genbrugspapir, er der en hilsen til dig i æsken, når dit produkt pakkes ud eller leveres pakken før forventet. Disse ting påvirker dine kunders opfattelse af, dig og dit brand og medvirker til at de vælger dig. Du bygger tillid. Der er personlighed i din virksomhed.

Et brand er summen af forventninger, fortællinger, relationer og forestillinger. Spørg dig selv, hvilke forventninger vil du gerne have din kunde skal have til dig. Hvilke historier skal de fortælle andre, når de har besøgt dig.

Det er dit BRAND. Vis det.

Katrine Kraul - Teaterhøjskolen Rødkilde, Personlig Branding

Skil dig ud - Personlig Branding

Hvorfor skal man brande sig selv?

Hvorfor laver du, det du gør? Med ”det” mener jeg, det du får dig til at stå op hver morgen og give dig i kast med. Mit bud er, du kan noget, du har særlig viden og evner, der kan hjælpe andre med deres behov og problemer. Du kan li’ det og du er god til det!

Men viser du det til verdenen og dine kunder? Kan de finde dig, se dig og bliver de inspirerede? Efterlader du dem motiverede og med en følelse af, de gerne vil vide mere om DET du kan, fordi du har en løsning på deres problem. Eller bliver de forvirrede, og typisk skeptiske, så de vender om og finder hjælp et andet sted. En forvirret kunde køber ikke. (Du stak ikke af og giftede dig med personen fra baren, gjorde du?)

Du skal vise dine kunder, hvem du er. Du skal give dem lov til at ”lære dig at kende”. Vis du er eksperten, du ved hvad du laver og du kan hjælpe dem. Når du er konsistent i dit budskab, din stil og udtryk, skaber det tillid hos den, der ser og læser. Pointen er, at du skal fortælle om HVAD du laver, HVORDAN du gør livet/arbejdet lettere for dine kunde.

Eksempelvis hvordan de bliver mere effektive, får mere tid, sparer penge, bliver gladere, bliver sundere eller hvad det er præcis du kan. Din skostørrelse, længden på dine ben eller den sidste film du så i biografen er ikke så relevante. Det handler om din kunde, deres behov og hvorfor din hjælp netop er løsningen for dem.

Gør det let for dig selv - Ha' en billedbank klar

Personlige brandingbilleder kan gøre nemt for dig at få dit budskab ud til dine kunder, du vil være konsistent og personlig på samme tid. Du fotograf tilrettelægger dine brandbilleder sammen med dig ud fra din virksomheds DNA, dine kompetencer og den stil der passer til dig. Du skal ikke være nordisk minimalist en dag og bohême den næste. Det forvirrer.

Med brandbilleder i din egen billedbank, er det let at være konsistent og tro mod dit image. Du sparer tid og gode kræfter på at finde ”de rigtige” billeder, når du skal sende nyhedsbreve ud eller lave opslag på sociale medier. Dine kunder vil være tillidsfulde, for de kan genkende dig, din stil og dit BRAND. Gør det let for din kunde at vælge dig, fordi du har positioneret dig i dit marked.

Tiltræk dine drømmekunder – eller flere kunder – fordi du bliver set og dit budskab forstås tydeligt hos din kunde. Tag din virksomhed et skridt videre, fremstå professionelt. Opbyg relation, tillid og gode historier med personlige brandingbilleder. Jeg brænder for at gøre det let for dig at blive set i mængden og du kan få succes med din virksomhed.

Take Aways

  • Personlighed på billeder, som skaber tillid 
  • Portrætter der, får dig til at stå ud fra mængden
  • Gør det let for dig selv være tro mod dit brand

Tak for du læste med

Kender du nogen der kan have gavn af den viden, du lige har fået, så del endelig via IKONERNE nedenfor eller send dem et linket her

Skriv det du søger og tryk enter

Din guide & Gode råd

tips

 

Ja, det er rigtigt. En POP-UP, som kan være irriterende!
Men, jeg tror, du vil blive inspireret og motiveret af mit nyhedsbrev.

En enkelt gang om måneden, så sig JA TAK og start med din guide lige nu.

Sådan får du bedre portrætbilleder, der skaber værdi

Denne side bruger Cookies. Nogle bruges til statistik og andre sættes af tredjeparts tjenester. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies. Læs mere her.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk